Svet Knjiga
   Login or Register
NaslovnaForumiMoj nalog
Forumi › Roman › Savremeni roman › Modernost Kafkinog Procesa
Toggle Content Baneri:
Večanja
Sportski tereni
Toggle Content Glavni meni
 Naslovna Forumi Opcije člana Forumi Traži Web
Toggle Content Tekstovi

Recenzije Konkurs "Tkalci reči"

Recenzije Recenzije i najave knjiga

Konkursi Konkursi i aktuelnosti

Clanci Članci

Jezik Jezik

Toggle Content Informacije o članu:

Dobrodošli Anonimni

Nadimak
Sigurnosni kodSigurnosni kod
Upiši sigurnosni kod

Članovi:
Najnoviji: stoffelol
Novih danas: 0
Novih juče: 0
Ukupno: 2528

Ljudi Online:
Članovi: 0
Posetioci: 32
Bots: 1
Uprava: 0

Članovi online:



Toggle Content Poslednji tekstovi:
 Konkurs za mlade "Rukopisi31"
 Pobednička dela
 Pobedničke pesme
 Pobedničke priče 3.
 Pobedničke priče 2.
 Pobedničke priče
 Dramski tekst V
 Price-XVIII deo
 Priče-XVII deo
 Priče-XVI deo
 Pesme-IV deo
 Priče-XV deo
 Priče- XIV deo
 Dankin - nastavak
 Priče- XIII deo
 Pesme-III deo
 Tkalci reči
 Dramski tekst:Brvo - nastavak
 Dramski tekst IV
 Dramski tekst III
 Dramski tekst II
 Dramski tekst: Na Bosanski način- nastavak
 Dramski tekst I
 Priče- XII deo
 Priče- XI deo
 Priče-X deo
 Nastavak priče Hajdučki put
 Priče-IX deo
 Peiče-VIII deo
 Priče-VII deo
 Priče-VI deo
 Priče-V deo
 Priče-IV deo
 Priče-III deo
 Priče-II deo
 Priče-I deo
 Pesme-II deo
 Pesme-I deo
 Sa(n)jam knjige u Istri
 Javni poziv Ministarstva RH
 Natječaj za nagradu "Goran"
 Konkurs za poeziju "Velimir Rajić"
 Konkurs "NAJKRAĆE PRIČE 2007."
 Vulkan - Tatjana Debeljački
 Konkurs za zbirku priča autora iz BiH
 Natječaj za priče s bloga
 Poezija Tatjane Debeljački
 KRVNI PRITISAK I TANGA GAĆICE - Čedomir Ljubičić
 PRIBLIŽAVANJE DALJINE - Dejan Milojević
 SIMINOM ULICOM - Slobodan Simić
 Nova knjiga Ivana Lalovića
 Tečaj kreativnog pisanja u Puli
 Natječaj za priču o divovima
 Natječaj za kratku SF&F priču
 Konkurs za kratku priču iz domena fantastike
 Helen Van Rojen u Beogradu
 Konkurs Sveta knjiga "Tkalci reči"
 STAKLENA PALATA - Amitav Goš
 GOSPODAR MUVA - Vilijama Golding
 "Hijene", roman koji nikog neće ostaviti ravnodušnim
 Novi "Rječnik bosanskog jezika"
 TOP 20 ljubavnih priča
 Bes islamskog sveta zbog Ruždijeve titule "Ser"
 II Ogulinski festival bajke
 Sajam knjige na otvorenom u Sarajevu
 Orhanu Pamuku počasni doktorat
 VI konkurs za najkraću kratku priču
 Novi Pravopis hrvatskog jezika
 Konkurs za neobjavljeni prozni rukopis
 Četvrti "Vezeni most" i nagrada "Mali princ"
 Slovenački autori u Beogradu i Novom sadu od 7. do 11. maja
 Deca Hurinova - DŽ.R.R. Tolkin
 4. zagrebački Sajam knjiga
 Spojeno i odvojeno pisanje reči u srpskom jeziku
 Kada ih jednom ostaviš - više im se ne vraćaš
 Hologram - ni manje knjige, ni veće širine!
 Wei Hui - majstor pisanja i skandala
 FIZIKA ZVJEZDANIH STAZA lawrence m. krauss
 Michael Eric Dyson: "U potrazi za Tupac Shakurom"
Toggle Content Anketa
Koliko knjiga, u proseku, pročitate mesečno?




Trenutni rezultati :: Svi upitnici

Glasova: 1544
Komentara: 4
Toggle Content Baneri:

Modernost Kafkinog Procesa


Napiši novu temu   Odgovori na poruku   Odštampaj stranicu     Forum -> Savremeni roman
Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu  
Autor Poruka
provincijalka
Novi član
Novi član


Pridružio se: Apr 14, 2007
Poruke: 3

PošaljiPoslato: Ned Feb 10, 2008 5:03 am    Naslov: Modernost Kafkinog Procesa Odgovori sa citatom

Sto mislite, u cemu lezi ? i sto generalno mislite o tom djelu ?
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji email
vana
Urednik
Urednik


Pridružio se: Okt 06, 2007
Poruke: 347
Lokacija: Sarajevo

PošaljiPoslato: Sub Feb 16, 2008 5:11 am    Naslov: Re: Modernost Kafkinog Procesa Odgovori sa citatom

Na neki čudan način fascinirana i zbunjena nakon svog ,,srednjoškolskog” iščitavanja Kafkinog djela ,,Proces”, i sadašnjeg obrazovanja koje me upučuje na to kako čitati i shvatati knjige, odlučila sam ovom djelu pristupiti drugačije, kroz svoj rad. Jedan od pojmova koji se nalazi u Jollesovim ,,Jednostavnim oblicima” je mit, a mit je specifično isprepleten kroz Kafkina djela što je i odvojilo tog pisca od tadašnjih književnika, a njegova djela su obilježila neki novi pravac i ,,svijet” romana. Upravo zato Kafkina djela nalaze se i dalje na raskršču između modernizma i postmodernizma.
Samim tim što je mit jedan sastavni dio književnosti, pojam koji datira još od perioda Antike pa do danas, oduvjek mu se prilazilo sa naročitom pažnjom od strane znanosti; velikim istraživanjima, proučavanjima, analizama,razmatranjima i raznoraznim objašnjenjima. Definicija koju ću ja izdvojiti je upravo ona koju je Jolles predstavio u knjizi ,,Jednostavni oblici”.
Mit (mythos) – govor, predajom sačuvana priča, fantazijsko, antromorfno shvaćanje života i prirode koje tvori sastavni dio religije na određenom razvojnom stupnju i koje poćiva na personifisirajućoj apercepciji i introjekciji. Proizvod fantazije koji istovremeno sadrži i svojevrsnu logiku, mit je ujedno i temelj razvoja mnogobrojnih znanosti, književnosti u sklopu umjetnosti ili, pak, zasebnog pojma čijim proučavanjem se bavimo.
Ukratko o mitu bilo bi objašnjeno kroz poimanje mita, ideologiju i mitologiju, poetiku mita( teorije mita i ritualno mitološki pristup književnosti), roman i mit(mitsko vrijeme i vrijeme romana), mit i književni sistem.
U mnogim razmatranjima teorija mita u nekoj mjeri zahvaća i mit kao književnu vrstu.U okviru razmatranja mita kao književne vrste razrađene su teorije koje karakteristike mita vide i objašnjavaju na način koji otvara neke diferencirane i na svoj način plodne mogučnosti usporedbe mita i romana. Jollesova teorija je takva da je mit određen kao jednostavni oblik u kojem se na način pitanja i odgovora čovjeku stvara život. Jolles jednostavne oblike suprostavlja složenim oblicima koji pripadaju ,,pravoj” književnosti, i nisu ništa drugo do nego književne vrste.
Prema Jollesu, jednostavni oblici proizilaze iz iskonske stvaralačke djelatnosti samog jezika, a prepoznatljivi su po određenim osobinama koje tako spontano jezično stvaralaštvo proizvodi,a što Jolles naziva ,,jezičnom zaokupljenošču”.
Upravo ta svrha jezika, ili pričanja dovodi do niza oblika kao što su legenda, saga, zagonetka, izreka, kazus, memorabile, bajka, vic i mit, kojem je svojstven osobit način govora( pripovjedanje zbivanja) i osobit status objave (neprikosnovena istina koja obavezuje).
Mitu tako Jolles pripisuje neponovljivu izvornost koja pretpostavlja nešto poput iskonskog stvaranja svijeta jezikom, ali, kako mitova ima i danas , on uvodi i pojam „posredovanog oblika”. Oblicima koji izravno proizilaze iz duhovne zaokupljenosti, i zatim se ostvaruju, pristupa treća vrsta, gdje nešto što izravno ne pripada izravnoj duhovnoj zaokupljenosti, ipak poprima ustrojstvo tih oblika: jednostavnom obliku i stvarnom obliku pridružuje se analogon, posredovani oblik.
Iako Jolles u svojoj knjizi ne razmatra roman kao ni direktan utjecaj mita na vrste i tipove romana, lako se može zaključiti kako posredovni oblici mita mogu postati konstuitivni elementi romana.
Da ne bih bila suviše opširna, preći ću na mitsku ,,nit” u djelima Franza Kafke.
Osim kratkog osvrta na njegovu biografiju kroz koju saznajemo da je pripadao generaciji koja je na njemačkom jezičnom području stvorila umjetničku koncepciju nazvanu ekspresionizam jako je bitan i osvrt na njegova djela radi analize i slijedečih zaključaka.
Uprkos dodiru s ekspresionizmom, u težnji za apstrakcijom, Kafka se držao po strani, nesklon bilo kakvim književnim programima. Svoje pisanje smatrao je više privatnim obračunom sa sobom i sredinom nego javnom djelatnošču. Poenta Kafkine poetike je prividna konzervativnost. Kafkina djela sadrže karakteristike modernizma jer su pune šokova, a postmodernizma tim što se lako čitaju. Kafkina djela su isuviše oštra i direktna.
Mitotvorstvo u Kafkinim djelima ima veoma bitnu ulogu. Međutim, ostaje sporno da li je on svijesno posegao za drevnim mitovima i koliko njegova ekspresionistička fantastika može biti smatrana mitotvorstom. Mitotvoračka priroda Kafkine umjetničke mašte ispoljava se u njenoj simboličnosti, simboličkog modela svijeta koji odražava opšti smisao njegovih djela.
Njegovi likovi sami su krivi za svoj neuspjeh; nisu savladali svoju individualnost, svoju racionalnost, nisu sposobni da shvate svoju grešnost, stalno postupaju pogrešno…
Nesavladljiva antinomija ličnosti i društva, pojedinca i metafizičke cjeline, ,,zemaljskog” i ,,nebeskog ” svijeta i nesaznatljivost ovoga za čovjeka čine najvažniju crtu Kafkinog modela svijeta.
Kafkini romani imaju veliku sličnost sa djelima starovavilonske književnosti jer i njegovi, kao i likovi Etani Gilgameš, imaju izraženu nemogučnost da se čak i kao polubožanski likovi približe bogovima, jer ljudi su sluge božije.
Njegov mitologizam je, u suštini, izvoran, budući da on tvori novi modernistički tragički siže, a svojih se filozofskih pitanja ne odriče mada ih ni ne riješava.
Stil pisanja koji je pisao Kafka nazvan je ,,kafkijanski” iako je prije njega bilo pisaca koji su pisali na sličan način, ipak, Kafka na poseban način izdignut između epoha, pravaca, postaje, čini i ostaje uzor, stvara svoje preteče i sljedbenike kako u književnosti tako i u realnosti. Pored religijske, u Kafkinim djelima pronalazimo i mitologiju socijalnog otuđenja, gdje vanlične sile, od kojih čovjek zavisi, predstavljaju manifestaciju nadsocijalnih, transcendentalnih sila i dobijaju fantastično obilježje.
Otkad postoje njegova djela, svijet je u opažanjima senzibilnih ljudi dobio nove karakteristike.
Ovim sam se previše bazirala na mit,ali to jeste jedna od bitnih stvari Kafkinog djela. vrtoglavac

_________________
č ili ć? pitanje je sad
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika
milkyfairy
Član
Član


Pridružio se: Okt 24, 2007
Poruke: 17

PošaljiPoslato: Pet Mar 07, 2008 10:36 am    Naslov: Re: Modernost Kafkinog Procesa Odgovori sa citatom

Moja omiljena srednjoskolska lektira... Secam se, dok sam je citala, potpuno me je opcinila i zbunila da sam se osecala potpuno izgubljeno. Uvek su mi se dopadale knjige koje na originalan nacin mogu da prikazu tako jednostavne stvari. I toliko se polemise o toj knjizi kada je neko pomene... Sudjenje i kazna drustva, sudjenje i kazna samog sebe, lomiti se izmedju osecaja krivice i izbora... Odlicna crno-bela ekranizacija pod vodjstvom Orsona Velsa, preporucujem!
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika
majda89
Član
Član


Pridružio se: Jan 26, 2008
Poruke: 24

PošaljiPoslato: Pet Mar 07, 2008 11:06 am    Naslov: Re: Modernost Kafkinog Procesa Odgovori sa citatom

Čitala sam je prošle godine za lektiru, nije mi bila naročito interesantna. Sada pripremam prijemni za fakultet, pa sam ponovo morala da čitam i mnogo više mi se svidela. Tužno i fascinantno.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika
millena
Novi član
Novi član


Pridružio se: Mar 18, 2009
Poruke: 9

PošaljiPoslato: Čet Mar 19, 2009 4:28 pm    Naslov: Re: Modernost Kafkinog Procesa Odgovori sa citatom

vana citat:
Na neki čudan način fascinirana i zbunjena nakon svog ,,srednjoškolskog” iščitavanja Kafkinog djela ,,Proces”, i sadašnjeg obrazovanja koje me upučuje na to kako čitati i shvatati knjige, odlučila sam ovom djelu pristupiti drugačije, kroz svoj rad. Jedan od pojmova koji se nalazi u Jollesovim ,,Jednostavnim oblicima” je mit, a mit je specifično isprepleten kroz Kafkina djela što je i odvojilo tog pisca od tadašnjih književnika, a njegova djela su obilježila neki novi pravac i ,,svijet” romana. Upravo zato Kafkina djela nalaze se i dalje na raskršču između modernizma i postmodernizma.
Samim tim što je mit jedan sastavni dio književnosti, pojam koji datira još od perioda Antike pa do danas, oduvjek mu se prilazilo sa naročitom pažnjom od strane znanosti; velikim istraživanjima, proučavanjima, analizama,razmatranjima i raznoraznim objašnjenjima. Definicija koju ću ja izdvojiti je upravo ona koju je Jolles predstavio u knjizi ,,Jednostavni oblici”.
Mit (mythos) – govor, predajom sačuvana priča, fantazijsko, antromorfno shvaćanje života i prirode koje tvori sastavni dio religije na određenom razvojnom stupnju i koje poćiva na personifisirajućoj apercepciji i introjekciji. Proizvod fantazije koji istovremeno sadrži i svojevrsnu logiku, mit je ujedno i temelj razvoja mnogobrojnih znanosti, književnosti u sklopu umjetnosti ili, pak, zasebnog pojma čijim proučavanjem se bavimo.
Ukratko o mitu bilo bi objašnjeno kroz poimanje mita, ideologiju i mitologiju, poetiku mita( teorije mita i ritualno mitološki pristup književnosti), roman i mit(mitsko vrijeme i vrijeme romana), mit i književni sistem.
U mnogim razmatranjima teorija mita u nekoj mjeri zahvaća i mit kao književnu vrstu.U okviru razmatranja mita kao književne vrste razrađene su teorije koje karakteristike mita vide i objašnjavaju na način koji otvara neke diferencirane i na svoj način plodne mogučnosti usporedbe mita i romana. Jollesova teorija je takva da je mit određen kao jednostavni oblik u kojem se na način pitanja i odgovora čovjeku stvara život. Jolles jednostavne oblike suprostavlja složenim oblicima koji pripadaju ,,pravoj” književnosti, i nisu ništa drugo do nego književne vrste.
Prema Jollesu, jednostavni oblici proizilaze iz iskonske stvaralačke djelatnosti samog jezika, a prepoznatljivi su po određenim osobinama koje tako spontano jezično stvaralaštvo proizvodi,a što Jolles naziva ,,jezičnom zaokupljenošču”.
Upravo ta svrha jezika, ili pričanja dovodi do niza oblika kao što su legenda, saga, zagonetka, izreka, kazus, memorabile, bajka, vic i mit, kojem je svojstven osobit način govora( pripovjedanje zbivanja) i osobit status objave (neprikosnovena istina koja obavezuje).
Mitu tako Jolles pripisuje neponovljivu izvornost koja pretpostavlja nešto poput iskonskog stvaranja svijeta jezikom, ali, kako mitova ima i danas , on uvodi i pojam „posredovanog oblika”. Oblicima koji izravno proizilaze iz duhovne zaokupljenosti, i zatim se ostvaruju, pristupa treća vrsta, gdje nešto što izravno ne pripada izravnoj duhovnoj zaokupljenosti, ipak poprima ustrojstvo tih oblika: jednostavnom obliku i stvarnom obliku pridružuje se analogon, posredovani oblik.
Iako Jolles u svojoj knjizi ne razmatra roman kao ni direktan utjecaj mita na vrste i tipove romana, lako se može zaključiti kako posredovni oblici mita mogu postati konstuitivni elementi romana.
Da ne bih bila suviše opširna, preći ću na mitsku ,,nit” u djelima Franza Kafke.
Osim kratkog osvrta na njegovu biografiju kroz koju saznajemo da je pripadao generaciji koja je na njemačkom jezičnom području stvorila umjetničku koncepciju nazvanu ekspresionizam jako je bitan i osvrt na njegova djela radi analize i slijedečih zaključaka.
Uprkos dodiru s ekspresionizmom, u težnji za apstrakcijom, Kafka se držao po strani, nesklon bilo kakvim književnim programima. Svoje pisanje smatrao je više privatnim obračunom sa sobom i sredinom nego javnom djelatnošču. Poenta Kafkine poetike je prividna konzervativnost. Kafkina djela sadrže karakteristike modernizma jer su pune šokova, a postmodernizma tim što se lako čitaju. Kafkina djela su isuviše oštra i direktna.
Mitotvorstvo u Kafkinim djelima ima veoma bitnu ulogu. Međutim, ostaje sporno da li je on svijesno posegao za drevnim mitovima i koliko njegova ekspresionistička fantastika može biti smatrana mitotvorstom. Mitotvoračka priroda Kafkine umjetničke mašte ispoljava se u njenoj simboličnosti, simboličkog modela svijeta koji odražava opšti smisao njegovih djela.
Njegovi likovi sami su krivi za svoj neuspjeh; nisu savladali svoju individualnost, svoju racionalnost, nisu sposobni da shvate svoju grešnost, stalno postupaju pogrešno…
Nesavladljiva antinomija ličnosti i društva, pojedinca i metafizičke cjeline, ,,zemaljskog” i ,,nebeskog ” svijeta i nesaznatljivost ovoga za čovjeka čine najvažniju crtu Kafkinog modela svijeta.
Kafkini romani imaju veliku sličnost sa djelima starovavilonske književnosti jer i njegovi, kao i likovi Etani Gilgameš, imaju izraženu nemogučnost da se čak i kao polubožanski likovi približe bogovima, jer ljudi su sluge božije.
Njegov mitologizam je, u suštini, izvoran, budući da on tvori novi modernistički tragički siže, a svojih se filozofskih pitanja ne odriče mada ih ni ne riješava.
Stil pisanja koji je pisao Kafka nazvan je ,,kafkijanski” iako je prije njega bilo pisaca koji su pisali na sličan način, ipak, Kafka na poseban način izdignut između epoha, pravaca, postaje, čini i ostaje uzor, stvara svoje preteče i sljedbenike kako u književnosti tako i u realnosti. Pored religijske, u Kafkinim djelima pronalazimo i mitologiju socijalnog otuđenja, gdje vanlične sile, od kojih čovjek zavisi, predstavljaju manifestaciju nadsocijalnih, transcendentalnih sila i dobijaju fantastično obilježje.
Otkad postoje njegova djela, svijet je u opažanjima senzibilnih ljudi dobio nove karakteristike.
Ovim sam se previše bazirala na mit,ali to jeste jedna od bitnih stvari Kafkinog djela. vrtoglavac
Apsolutno podrzavam misljenje... Shocked
btw, ja sam citala i Kafkine pripovetke koje su savrsene- u isto vreme bajkovite i nestavrne, a onda i pune simbolike sto ih i cini modernim i razumnijim jer ja licno ne volim bajkovitu prozu.
E sad, otprilike moj odgovor na tvoje postavljeno pitanje- sta Kafku cini modernim, otprilike bi se sveo pod: savrsenu kompoziciju, duboku psihlogizacija lika, odlican izbor detalja i njihove medjusobne povezanosti (kroz vreme, nacin i mesto), puno simbolike i neki visa ideja o egzistenciji. vrtoglavac vrtoglavac
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika
Prikaži poruke iz poslednjih:   
Napiši novu temu   Odgovori na poruku   Odštampaj stranicu     Forum -> Savremeni roman Sva vremena su GMT + 1 sat
Strana 1 od 1


Skoči na:  
Ne možeš pisati nove teme u ovom forumu
Ne možeš odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možeš menjati svoje poruke u ovom forumu
Ne možeš brisati svoje poruke u ovom forumu
Ne možeš glasati u ovom forumu
Ne možeš da prikačiš fajlove na ovaj Forum
Možeš da skidaš fajlove sa ovog foruma

Toggle Content Gde Na More?
Smestaj na moru
Toggle Content Prijatelji sajta:


Toggle Content Konkurs Tkalci reči
Konkurs "Tkalci reči" - radovi

Pobednički radovi

Toggle Content MiniChat
ritusomani: Packers And Movers Hyderabad | Get Free Quotes | Compare and Save
06-Jan-2017 08:21:43
Ivanio8: Digitalneknjige.co m
10-Oct-2015 14:44:51
Ivanio8: Hey
10-Oct-2015 14:40:38
jurica.meshko: Jezivo je ovo,osetim na forumu da godine prolaze
12-May-2015 14:32:28
jurica.meshko: Retko
12-May-2015 14:28:41
Radee: ima li koga
07-Oct-2014 15:39:35
jurica.meshko: http://svetknjiga. com/Forums/viewtop ic/t=889.html
13-Sep-2013 19:47:47
jurica.meshko: U svom profilu imaš opciju - Last 10 forum topics
13-Sep-2013 19:47:34
novak: ljudi pozdrav, upravo sam postavio temu, tek sam se registrovao na sajt, kako da proverim da li je tema okacena pomoc!!!
02-Jul-2013 22:15:57
jurica.meshko: Smile
30-Jun-2013 19:59:46
Shout History
Only Registered Users can Shout
Create/Login
Toggle Content Novosti:
 Konkurs za mlade „Rukopisi 31“
 Sa(n)jam knjige u Istri
 Književnost na balkanski način
 Nova biblioteka Matice srpske
 "Trgni se! Poezija!"

[ Više u sekciji vesti ]
Toggle Content Svet Knjiga
Toggle Content Statistika
Imali smo
59334130
posećenih stranica od
March 21, 2007

Svet Zivotinja
Index pojmova
Svet Biljaka | Plants World | Svet Knjiga | Receptomania | Svet Zivotinja | Gde na more? | Sportski vodič



Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy
.: Style by Bili :: Original Theme (FiSubBrownsh Shadow) by Daz